Coretan Semasa

Thursday 13 December 2012

Ehmmm... ade orang/kawan2 tnye, kenape join prudential...??? tak cukup ke gaji bulan2 yg dok dpt tu...

dah hampir 2 bulan saya join dgn prudential, rasa seronok pulak (^_^) bg saya, prudential bukan setakat insurans... die lebih dari tu..

Keseronokan buat insurans, simpanan dgn pelaburan, unit trust, dah buat saya betul-betul minat dgn apa yg saya buat.

Insurans lain masing2 ada kelebihan dan kelemahan. Beli insurans ni adalah teknik pengurusan risiko kita. Jadi, kita sendiri yg perlu tentukan insurans mana yg nak dibeli, bukannya terpengaruh dgn kawan2. Semua yg keluar paper mintak bantuan utk tujuan rawatan tu tidak pernah tahu yg suatu hari nanti, mereka perlukan insurans. Yg lebih penting, medical card! Jadi, kita jadikan teladan, jangan buat kesilapan dalam merancang kewangan sendiri sebegini.

utk pelaburan dan simpanan rendah tp pulangan yg tinggi. client pasti puas hati krn mereka nmpak kemana duit yg mereka keluarkn. bila saya berjumpa potential client yg nak tau lebih lanjut pasal plan dan akhirnya orang tu invest. Ade client yg nak insurans dan dlm masa yg sama mendpt balik pulangan yg die keluarkn, Alhamdulillah, setelah saya terang kn, plan insuran dan simpanan, client tersenyum mendengar. sebagai contoh lagi Unit Trust, pengeluaran dari kwsp, Selain komisen,dapat la juga tolong orang membiakkan duit kwsp tu. Nak harap dividen kwsp,berapa la sangat kan (^_^)

Kita tak tahu dgn RM100 yg disimpan pada hari ini boleh membesar sepanjang hidup... kita tak tahu hari ni kita kesempitan wang membayar hutang...esok bole keluarkn membayar segala hutang...

p/s: pengurusan kewangan memang sangat penting dan ianya menentukan siapa kita esok. InsyaAllah bila pengurusan itu betul, sama ada ekonomi jatuh atau pun naik. Kita tetap tersenyum (^_^)

Please Share it! :)

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP